Τι είναι το On-Site SEO;
Το on-site SEO είναι η πρακτική της βελτιστοποίησης στοιχείων σε έναν ιστότοπο
(σε αντίθεση με τους συνδέσμους αλλού στο Διαδίκτυο και άλλα εξωτερικά σήματα συλλογικά γνωστά ως “off-site SEO”) προκειμένου να ταξινομηθούν υψηλότερα και να κερδίσετε περισσότερη σχετική επισκεψιμότητα από τις μηχανές αναζήτησης. Το on-site SEO αναφέρεται στη βελτιστοποίηση τόσο του περιεχομένου όσο και του πηγαίου κώδικα HTML μιας σελίδας.
Πέρα από το να βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να ερμηνεύουν το περιεχόμενο της σελίδας, το σωστό SEO επιτόπου βοηθάει τους χρήστες να κατανοούν γρήγορα και ξεκάθαρα τι είναι η σελίδα και αν αντιμετωπίζει το ερώτημα αναζήτησης. Στην ουσία, η καλή επιτόπια βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τι θα έβλεπαν οι άνθρωποι (και ποια αξία θα έλαβαν) αν επισκέφτηκαν μια σελίδα, ώστε οι μηχανές αναζήτησης να μπορούν να εξυπηρετούν με αξιοπιστία ό, τι οι επισκέπτες του κόσμου θα εξέταζαν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας συγκεκριμένο ερώτημα αναζήτησης (λέξη-κλειδί).
Ο απώτερος στόχος του on-site SEO
Μπορεί να θεωρηθεί ότι προσπαθεί να το καταστήσει όσο το δυνατόν πιο εύκολο τόσο για τις μηχανές αναζήτησης όσο και για τους χρήστες να:
• Να κατανοήσουν το περιεχομενο της ιστοσελίδας και τι αφορα.
• Να Προσδιορίσουν την εκάστοτε ιστοσελίδα ως σχετική με ένα ερώτημα αναζήτησης ή ερωτήματα (δηλ. Μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί ή σύνολο λέξεων-κλειδιών).
• Να βρουν αυτή τη σελίδα χρήσιμη και άξια να ταξινομηθεί σε μια σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP).
Λέξεις-κλειδιά, περιεχόμενο και on-site SEO
Στο παρελθόν, το on-site SEO ήταν συνώνυμο με τη χρήση λέξεων-κλειδιών – και συγκεκριμένα, συμπεριλαμβανομένης μιας λέξης-κλειδιού υψηλής αξίας σε πολλές βασικές τοποθεσίες σε έναν ιστότοπο.
Για να καταλάβουμε γιατί οι λέξεις-κλειδιά δεν είναι πλέον στο επίκεντρο του on-site SEO, είναι σημαντικό να θυμόμαστε τι ακριβώς είναι αυτοί οι όροι: θέματα περιεχομένου. Ιστορικά, αν μια σελίδα που έχει ταξινομηθεί για ένα συγκεκριμένο όρο εξαρτάται από τη χρήση των σωστών λέξεων-κλειδιών σε ορισμένα, αναμενόμενα μέρη σε έναν ιστότοπο, προκειμένου οι μηχανές αναζήτησης να εντοπίσουν και να κατανοήσουν τι περιελάμβανε αυτό το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Η εμπειρία χρήστη ήταν δευτερεύουσα. απλά να βεβαιωθείτε ότι οι μηχανές αναζήτησης βρήκαν λέξεις-κλειδιά και ταξινόμησε μια τοποθεσία ως σχετική με αυτούς τους όρους ήταν στο επίκεντρο των on-site πρακτικών SEO.
Σήμερα, όμως, οι μηχανές αναζήτησης έχουν αυξηθεί εκθετικά πιο εξελιγμένες. Μπορούν να εξάγουν τη σημασία μιας σελίδας από τη χρήση συνωνύμων, από το πλαίσιο στο οποίο εμφανίζεται το περιεχόμενο ή ακόμα και από την προσοχή στη συχνότητα με την οποία αναφέρονται συγκεκριμένοι συνδυασμοί λέξεων. Ενώ η χρήση της λέξης-κλειδιού εξακολουθεί να έχει σημασία, οι προδιαγραφικές μέθοδοι, όπως η χρήση μιας λέξης-κλειδιού ακριβούς αντιστοίχισης σε συγκεκριμένες τοποθεσίες, απαιτείται ένας αριθμός φορές που δεν είναι πλέον μισθωτής του SEO στη σελίδα. Αυτό που είναι σημαντικό είναι η συνάφεια. Για κάθε μία από τις σελίδες σας, αναρωτηθείτε πόσο σχετικό είναι το περιεχόμενο που αφορά την πρόθεση του χρήστη πίσω από τα ερωτήματα αναζήτησης (με βάση τη χρήση της λέξης-κλειδιού τόσο στη σελίδα όσο και στην HTML).
Με αυτόν τον τρόπο, το on-site SEO είναι λιγότερο για την επανάληψη λέξεων-κλειδιών ή την τοποθέτηση και περισσότερο για την κατανόηση του ποιοι είναι οι χρήστες σας, τι αναζητούν και για ποια θέματα (λέξεις-κλειδιά) μπορείτε να δημιουργήσετε το περιεχόμενο που ανταποκρίνεται καλύτερα στην ανάγκη αυτή. Οι σελίδες που πληρούν αυτά τα κριτήρια έχουν περιεχόμενο που είναι:
• Σε βάθος. Το “λεπτό” περιεχόμενο ήταν ένας από τους ειδικούς στόχους του Google Panda. σήμερα υποτίθεται ότι το περιεχόμενο πρέπει να είναι επαρκώς λεπτομερές ώστε να υπάρχει μια καλή ευκαιρία κατάταξης.
• Φιλικό προς το χρήστη. Είναι το περιεχόμενο αναγνώσιμο; Είναι οργανωμένη στον ιστότοπό σας με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι εύκολη στην πλοήγηση; Είναι γενικά καθαρό ή γεμάτο διαφημίσεις και συνδέσεις θυγατρικών
• Μοναδικό. Αν δεν αντιμετωπιστεί σωστά, το περιεχόμενο που αντιγράφεται από οπουδήποτε αλλού στον ιστότοπό σας (ή αλλού στο Διαδίκτυο) μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα ενός ιστότοπου να κατατάσσεται σε SERP.
• Αξιόπιστο και συγκεκριμένο. Το περιεχόμενό σας στέκεται μόνο του ως αξιόπιστος πόρος για πληροφορίες σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα.
• Ευθυγραμμίζμενο με την πρόθεση αναζήτησης χρήστη. Μέρος της δημιουργίας και βελτιστοποίησης για ποιοτικό περιεχόμενο παρέχει επίσης τις προσδοκίες του επισκέπτη στις μηχανές αναζήτησης. Τα θέματα περιεχομένου πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τα ερωτήματα αναζήτησης για τα οποία ταξινομούνται.
Λέξεις-κλειδιά που δεν σχετίζονται με το on-site SEO
Πέρα από τις λέξεις-κλειδιά (θέματα) που χρησιμοποιούνται στο περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας και τον τρόπο με τον οποίο συζητούνται, υπάρχουν πολλά στοιχεία “λέξης-αγνωστικής” που μπορούν να επηρεάσουν τη βελτιστοποίηση επιτόπου μιας σελίδας.
Αυτά περιλαμβάνουν τα εξής:
• Χρήση συνδέσμου σε μια σελίδα: Πόσες συνδέσεις υπάρχουν; Είναι εσωτερικές ή εξωτερικές; Πού δείχνουν;
• Ταχύτητα φόρτωσης σελίδας
• Χρήση δομημένων δεδομένων Schema.org ή άλλης σήμανσης.
• Δομή διεύθυνσης σελίδας
• Mobile φιλικότητα
• Μεταδεδομένα σελίδας
Όλα αυτά τα στοιχεία συνδέονται με την ίδια βασική ιδέα: δημιουργώντας μια καλή εμπειρία χρήστη. Όσο πιο χρήσιμη είναι μια σελίδα (τόσο από τεχνική όσο και από μη τεχνική άποψη), τόσο καλύτερη είναι η βελτιστοποίηση στις επιτόπιες σελίδες.
Πώς βελτιστοποιείτε μια σελίδα;
Η πλήρης βελτιστοποίηση μιας σελίδας στον ιστότοπό σας απαιτεί αλλαγές τόσο σε κείμενο όσο και σε HTML.
Αν θέλετε να συζητήσετε πώς μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε τον ιστότοπό σας, στείλτε μας email στη διεύθυνση: info@netkappa.gr